LinkedIn, sociální síť s pracovním zaměřením, o které už slyšel snad každý. Ale kdo na ní doopravdy má účet? A kdo si ho pravidelně aktualizuje a spravuje? A přitom vám může pomoci získat lukrativní pracovní nabídku, a to i v období, kdy novou práci aktivně nehledáte. Pokud máte účet na LinkedIn správně nastavený, představuje skvělý způsob, jak vás mohou náboráři objevit a kontaktovat. Jak zde svůj účet nejlépe spravovat?
Proveďte průzkum
Než si založíte vlastní profil, inspirujte se profily ostatních lidí s podobným profesním zaměřením a pracovní pozicí, jakou máte vy. Sledujte firmy, které vás zaujaly a zkuste se spojit s lidmi, jejichž práce vám přijde zajímavá. Pokud se ve vašem oboru využívají portfolia, vytvořte si ho a umístěte na něj odkaz do části svého profilu s kontakty. Inspirujte se, jakým způsobem mají zpracovaná portfolia ostatní z vašeho oboru.
Udělejte si strategii
Vytvořte si strategii ohledně budování sítě sociálních kontaktů a interakce s nimi, aby vám LinkedIn ukazoval relevantní obsah, zdroje a nabídnuté kontakty. Síť kontaktů vám pomůže zůstat na vlně aktuálních trendů v oboru a najít mentory, díky kterým se dostanete k dalším zajímavým materiálům.
Dostaňte se do vyhledávačů
Ujistěte se, že je váš profil aktuální a co nejpřesněji vyjadřuje, kdo jste a čemu se věnujete. Nezapomeňte přidat svoje schopnosti a dovednosti, vzdělání, kurzy a certifikáty, i jaké počítačové programy ovládáte. Všechny tyto oblasti jsou zásadní, protože je náboráři často využívají jako klíčová slova při hledání potenciálních budoucích zaměstnanců. V ideálním případě by si informace na vašem LinkedIn profilu a ve vašem životopisu měly odpovídat.
„Zapněte se“
Pokud jste právě nezaměstnaní a hledáte novou pracovní pozici, nejlepší způsob, jak to dát náborářům najevo, je zapnout svůj signál. Zaškrtněte na profilu, že zrovna hledáte novou pracovní nabídku a vyplňte, o jakou pracovní pozici byste stáli.
TIP: najděte si zajímavou brigádu.