Rok 2021 nabírá na obrátkách a mnozí podnikatelé do něj vykročili s nevídaným elánem. Navzdory skutečnosti, že konec pandemické krize není a ještě dlouho nebude na pořadu dne, je i v této složité době možné uspět. Čemu se však spousta firem nevyhne, je změna strategie. Pokud jste v minulosti nepřikládali valný význam silným vazbám s klienty, měli byste svůj přístup urychleně změnit. Řízení vztahů se zákazníky neboli customer relationship management se stává standardem a bylo by pošetilé si myslet, že se to v budoucnu změní. Naopak – význam CRM bude stoupat.
Aktivní tvorba a udržování dlouhodobě prospěšných vztahů se zákazníky není možná bez procesního nástroje – CRM systému. Jaký konkrétní přínos vám implementace platformy přinese?
Porozumíte zákazníkům
Centralizovaná databáze informací obsahuje veškerá data, která potřebujete k rozklíčování cílové skupiny zákazníků. Z nastřádaných informací snadno pochopíte, co po vás potenciální klientela vyžaduje (např. kdy a za jakých podmínek má být dostupné určité zboží) a přizpůsobíte se jejím požadavkům.
Efektivnější rozhodování prodejců
Kvalitní CRM systém je navržen tak, aby data přehledně škáloval a zároveň prodejce „pošťuchoval“ je správnému rozhodnutí. Obchodník může v reálném čase pozorovat dopady konkrétních kroků na konkrétní zákazníky. Uživatelské rozhraní není pouhou statickou tabulkou uživatelských účtů, ale dynamický nástroj, se kterým snadno promění potenciálního zákazníka na skutečného – a ze stávajícího získá mnohem více.
Praktické sdílení dat
Co dodat k tomuto bodu? Snad jen to, že díky CRM systému odpadá přeposílání dokumentů mezi členy týmu. Oprávnění uživatelé získávají přístup ke všem důležitým podkladům v reálném čase. A protože prakticky každé moderní CRM řešení funguje v cloudu, přihlášení je možné odkudkoliv a kdykoliv.
Vyšší úroveň zákaznické péče
Zákazníci jsou nároční a vyžadují rychlou odezvu. CRM systém výrazně zkvalitňuje úroveň zákaznické péče například tím, že umožňuje plnohodnotnou zastupitelnost obchodních zástupců – všichni mají k dispozici kompletní informace o dané zakázce a v případě potřeby mohou bez průtahů vyřešit jakékoliv záležitosti. Mnohé systémy zároveň obsahují efektivní helpdeskové nástroje či funkce pro budování znalostních bází a další užitečné aplikace.